Ko visit

Vi fick lite besök ifrån en flock med kossor en dag. Trevligt!? Näää.... Såg framför mig hur hela vår gräsmatta blev sönder trampad o fullt med koblajor överallt. Blää.. Vi har liksom varken tid eller energi o göra ordning på gräsmattorna igen.
Jag o Lisen försökte skrämma iväg dem men misslyckades. Det såg mer ut som en ko tänkte anfalla oss. Då kom Emil o gjorde ett försök med sopkvasten i högsta hugg o då sprang de tillbaka till hagen... så klart!! Vi ringde några samtal för att försöka få tag på ägaren till kreadjuren. Men nej då ingen som visste vems de var. Å hos hushållningssällskapet svarade en telefonsvarare att de var på semester. Ha okej, ko ägaren vem är du??

Så här ser de ut kräken.

Här är ledaren som just varit o strosat lite i vår trädgård men som nu är på väg bort till hagen igen.

Bild bevis: Hm.. lite spår blev det allt.

Ja stanna där borta nu annars kommer vi med sopekvasten.

Muuu.... på er!!

Kommentarer
Postat av: Mia

Livat på landet ser jag! Första bilden tyckte jag var väldigt vacker

2009-07-27 @ 20:49:07
Postat av: Carro

Det var väldigt vad de var närgångna!

2009-07-27 @ 22:17:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0